Çıkış mülakatı nedir?
Çıkış mülakatı, bir işveren ile şirketten ayrılan bir çalışan arasında yapılan bir toplantıdır. Amacı, çalışanların şirketle ilgili deneyimleri ve ayrılma nedenleri hakkında bilgi toplamaktır. Çıkış görüşmeleri, yüz yüze veya sanal toplantılar ya da yazılı veya çevrimiçi anketler gibi farklı formatlarda gerçekleştirilebilir.
İdeal olarak, çıkış görüşmesi iyi yapılandırılmış bir işe alım sürecinin bir parçasıdır. Tarafsız bir geri bildirim sağlamak için görüşmeyi İnsan Kaynakları temsilcisi gibi tarafsız bir üçüncü taraf yürütmelidir. Çalışanların yöneticileriyle olumlu bir ilişkisi olmayabilir, bu nedenle görüşmeyi başka birinin yapması onları geri bildirimlerinde daha dürüst ve samimi olmaya teşvik edebilir.
Çıkış mülakatı, işten ayrılan çalışanların şirkette geçirdikleri zamanı nasıl hatırladıkları açısından çok önemlidir. Geri bildirimlerini ciddiye almak ve alınan geri bildirimlere dayanarak gerekli iyileştirmeleri yapmak önemlidir. Çalışanlar işteki ilk ve son günlerini hatırlar, bu nedenle çıkışlarını mümkün olduğunca olumlu hale getirin.
Teşekkürler
Keyifli okumalar dileriz.