İçeriğe geç

İnsan Analitiğine Rehber: Önemli İnsan Kaynakları Metrikleri

Tanımlar, Öncü ve Gecikmeli Göstergeler

Gösterge veya İnsan Kaynakları metriği, başarıları ölçmek için doğrudan, basit, benzersiz ve güvenilir bir sinyal veya araç sunan; bir müdahale, proje, faaliyet veya görevle bağlantılı değişiklikleri yansıtan veya performansın değerlendirilmesine yardımcı olan nicel veya nitel bir faktör veya değişkendir.

İş dünyası veya insan kaynakları (İK) bağlamında göstergeler, bir kuruluşun performansının tüm önemli unsurlarını ölçmek için olağanüstü faydalı bir yoldur. Göstergeler, liderlerin, yöneticilerin, ekiplerin, insanların ve onları destekleyenlerin kararlar almak ve bunları iyileştirmek için harekete geçmek için kullanabilecekleri bilgiler sağlar.

Genel olarak, iş operasyonları bağlamında göstergeler iki geniş kategoride sınıflandırılabilir: öncü ve gecikmeli göstergeler.

Öncü göstergeler gelecekteki olaylara işaret edebilen proaktif, öngörücü önlemlerdir. Bir kuruluşa mevcut koşullara dayanarak gelecekte neler olabileceği hakkında fikir verirler. Örneğin, çalışan memnuniyeti anketleri çalışan işten ayrılma oranları için öncü bir gösterge olarak kullanışlıdır.

Gecikmeli göstergeler reaktiftir (ex-post) ve olaydan sonra ortaya çıkar. Geçmiş olaylar ve performans hakkında bilgi sağlarlar ve genellikle bir projenin veya stratejinin başarısını veya başarısızlığını değerlendirmek için kullanılırlar. İK’da gecikmeli göstergeler, belirli bir dönemde şirketten ayrılan toplam çalışan sayısı gibi ölçütleri içerir.

Her iki gösterge türü de değerlidir. İyileştirmeleri yönlendirmek ve kanıta dayalı, veri destekli bilinçli kararlar almak için kullanılabilecek veriye dayalı iç görüler sunarlar.

18 sayfalık bu dokumanımıza aşağıdaki link üzerinden erişebilirsiniz.

“İnsan Analitiğine Rehber: Önemli İnsan Kaynakları Metrikleri” hakkında 1 yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir