İçeriğe geç

İnsan Analitiğine Rehber: Önemli İnsan Kaynakları Metrikleri

Tanımlar, Öncü ve Gecikmeli Göstergeler

Gösterge veya İnsan Kaynakları metriği, başarıları ölçmek için doğrudan, basit, benzersiz ve güvenilir bir sinyal veya araç sunan; bir müdahale, proje, faaliyet veya görevle bağlantılı değişiklikleri yansıtan veya performansın değerlendirilmesine yardımcı olan nicel veya nitel bir faktör veya değişkendir.

İş dünyası veya insan kaynakları (İK) bağlamında göstergeler, bir kuruluşun performansının tüm önemli unsurlarını ölçmek için olağanüstü faydalı bir yoldur. Göstergeler, liderlerin, yöneticilerin, ekiplerin, insanların ve onları destekleyenlerin kararlar almak ve bunları iyileştirmek için harekete geçmek için kullanabilecekleri bilgiler sağlar.

Genel olarak, iş operasyonları bağlamında göstergeler iki geniş kategoride sınıflandırılabilir: öncü ve gecikmeli göstergeler.

Öncü göstergeler gelecekteki olaylara işaret edebilen proaktif, öngörücü önlemlerdir. Bir kuruluşa mevcut koşullara dayanarak gelecekte neler olabileceği hakkında fikir verirler. Örneğin, çalışan memnuniyeti anketleri çalışan işten ayrılma oranları için öncü bir gösterge olarak kullanışlıdır.

Gecikmeli göstergeler reaktiftir (ex-post) ve olaydan sonra ortaya çıkar. Geçmiş olaylar ve performans hakkında bilgi sağlarlar ve genellikle bir projenin veya stratejinin başarısını veya başarısızlığını değerlendirmek için kullanılırlar. İK’da gecikmeli göstergeler, belirli bir dönemde şirketten ayrılan toplam çalışan sayısı gibi ölçütleri içerir.

Her iki gösterge türü de değerlidir. İyileştirmeleri yönlendirmek ve kanıta dayalı, veri destekli bilinçli kararlar almak için kullanılabilecek veriye dayalı iç görüler sunarlar.

18 sayfalık bu dokumanımızda aşağıdaki konu başlıkları yer almaktadır. İndirme linki sayfanın en altında bulunmaktadır.

  • Tanımlar, Öncü ve Gecikmeli Göstergeler
  • Employee Turnover Rate (Personel İşten Ayrılma Oranı)
  • Attrition (Yıpranma)
  • Cost per Hire (İşe Alım Başına Maliyet)
  • Time to Hire (Time to Fill) (İşe Alım Süresi)
  • Quality of Hire (İşe Alımın Kalitesi)
  • Employee Engagement Score (Çalışan Bağlılığı Puanı)
  • Training Cost per Employee (Çalışan Başına Eğitim Maliyeti)
  • Absence Rate (Devamsızlık Oranı)
  • Employee Net Promoter Score (eNPS) (Çalışan Net Tavsiye Skoru)
  • Average Performance Rating (Ortalama Performans Derecelendirmesi)
  • Performance Rating Distribution (Performans Derecelendirme Dağılımı)
  • Retention Rate (Elde Tutma Oranı)
  • Top Performer Retention Rate (En İyi Performans Gösterenleri Tutma Oranı)
  • Revenue Per Employee (Personel Başına Gelir)
  • Employee Satisfaction Index (Çalışan Memnuniyeti Endeksi)
  • Leadership Ratio (Liderlik Oranı)
  • Span of Control (Kontrol Alanı)
  • Skills Gap (Beceri Açığı)
  • Salary Competitiveness Ratio (SCR) (Maaş Rekabet Oranı)
  • Benefits Utilization Rate (Yan Hak Kullanım Oranı)
  • Career Path Ratio (Kariyer Yolu Oranı)
  • Human Capital ROI (İnsan Sermayesi Yatırım Getirisi)
  • Workforce Capacity (İşgücü Kapasitesi)
  • Leading Indicators (Öncü Göstergeler)
  • Employee Satisfaction Survey Scores (Çalışan Memnuniyeti Anketi Puanları)
  • Early Turnover Rate (Erken İşten Ayrılma Oranı)
  • Training Participation Rate (Eğitim Katılım Oranı)
  • Percentage of Open Positions Filled Internally (İçeriden Doldurulan Açık Pozisyonların Yüzdesi)

“İnsan Analitiğine Rehber: Önemli İnsan Kaynakları Metrikleri” hakkında 1 yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir